måndag 7 november 2011

Flykt, flykt, kommer aldrig igen


Nämen, nu är det verkligen på tiden att lätta upp stämningen med veckans nätshopping. Vi inleder med en sällsynt goding, nämligen min fjärde del i serien "Flykt".



Det är en vas, ca 16 cm hög. Såhär ser den ut på andra sidan:


Här kan man ana att den har en fyra präglad på undersidan. Den har dock ingen årtalsmärkning.


Min serie med Flykt består alltså av fyra delar:

Nr 2: Stort fat. 38 x 22 cm, ca 4 cm högt.
Nr 4: Smal vas. 16 cm hög, ca 6 cm i diameter.
Nr 8: Stor vas. 16 cm hög, ca 11 cm i diameter
Onumrerad: Litet fat. 18 x 12,5 cm, ca 5,5 cm högt.

Jag har visat de andra delarna i tidigare blogginlägg. Här är en gruppbild på nytillskottet med sina syskon:



Och såhär ser det ut om jag vänder på vaserna:


4 kommentarer:

Gila sa...

Tjusigt värre :-)

trillivippa sa...

Väldigt vacker serie, blir nästan ännu finare nu på hösten när löven på träden utanför matchar dekoren. :)
Jag är så nöjd med mitt stora fat och önskar att jag hade plats att samla på hela serien jag med. Men jag får nöja mig med att sitta och dregla när du visar bilder på din samling. :)

Gunilla sa...

Snygg serie! Har inte sett den tidigare.
Såg i din beskrivning att du gillar StarWars...(kanske inte blev rätt stavning).
Om du vill se en häftig utställning, har aldrig sett så många på en gång så kontakta Lexicon i Södertälje. En av ägarna fick inte ha kvar samlingen för sin fru så han plockde med sig den till kontoret. Man tappar hakan!

ordningsfrun sa...

Tack alla! Jag är verkligen förtjust i Flykt. Om jag - hemska tanke - skulle behöva välja bara en serie att samla på så tror jag faktiskt att det skulle bli Flykt.

Gunilla: tack för tipset, jag ska kolla upp det om jag är i trakterna! Det finns också en fantastisk Legoutställning i Skellefteå (min hemstad), på HB adventure. Jag har mycket Lego själv, men om man bor på 47 kvadrat med två katter så finns det inte så mycket plats att ha Lego på display....