söndag 20 november 2011

Söndagspyssel

Minnesgoda läsare kanske kommer ihåg att jag i ett inlägg för en månad sedan skrev att jag skulle försöka styra upp några saker i mitt liv. En av dem var att få bättre balans i mitt webbshoppande - jag måste sälja en del av det jag sitter på för att finansiera mina inköp.

Nu har jag tagit mig i kragen! För en dryg vecka sedan sålde jag en del Star Wars-lego till några vänner, och nu har jag krängt dubletter av gammalt riddarlego samt lite extra minifigurer via ett legoforum. Jag är fortfarande så nördig att det skär i hjärtat att skiljas från Lego, men jag måste ju.

Jag har ägnat några timmar idag åt att försöka sortera upp alla minifigurer. Det ni ser här på bordet är bara riddarfigurer. (Det går att klicka på bilden för att förstora den).


Förutom riddarfigurerna har jag flera hundra andra lösa figurer och tillbehör som också ska säljas, men nånstans ska man ju börja. Och värdet på de här är stort. Jag gissar att de snittar på 25 kr/styck. Räkna ihop bara det som ligger på bordet, så förstår ni ungefär vad jag menar.

Det är inte bara minifigurer som är av värde. Även vissa andra saker är dyra. Det här är ett exempel:



Gamla bardings (vad heter det på svenska?) kostar multum om de är hela och i bra skick. Det är såklart mina. De röda och gråa runda sköldarna kostar nog också 20 kr/styck. Andra sköldar, vapen och tillbehör är också värdefulla. Och så vidare.

Egentligen vill jag ha allt Lego i hela världen. Men jag stålsätter mig och sorterar vidare.

Inga kommentarer: