måndag 28 september 2015

Varde ljus!


Jag har ägnat lite tid åt det där med el. Egentligen är det väl min hemmaelektriker/make som borde göra det, men han är konstigt nog inte alltid hemma. Så jag fick jobba lite själv.

Fösta testet var att se om alla våningar i huset har fungerande el. Och heureka - det har de! Här är några bilder där jag testat med lampor i några olika rum.




Jag har inte så många lampor att jag kan lysa up alla rum än. Dessutom vill jag inte sätta upp dem förrän jag fått rätt garage (hurra, jag har hittat det och köpt det!) och jag är säker på hur jag vill ha möbleringen. Dockskåpsbelysning är nämligen väldigt primitiv i sina upphängningsmekanismer. Vill jag fästa en tak/vägglampa så är alternativen tejp, klister eller nitar. Så precis som med tavlor vill jag därför avvakta möbleringen. Golv/bordslampor är okej att placera ut då de inte kräver något upphängning, så jag gör det så länge.

Annars har jag mest ägnat tid åt Lundbyskåpet. Här är alltså det rätta garaget på väg, samtidigt som jag spanar efter övervåningarna som hör till garaget med vita karmar. Det ska nog blir ett sådant också, förr eller senare. Just nu ser det ut såhär:


Och avslutningsvis några fina saker som kommit hem till mig senaste veckan. Först: en bastu!


 Ett fint 80-talskök. Jag vet inte om jag ska behålla det eller byta/sälja bort det. 


Den vita plastbokhyllan från Brio. Jag är kär. Brio är fint. 


Och avslutningsvis: Kan det finns lämpligare möblering till en 70-talsgillestuga? 



Inga kommentarer: