måndag 5 oktober 2015

Ett komplett 70-talsdockskåp

Nu har den sista delen äntligen kommit - garaget till mitt 70-talslundby med bruna plastramar. Jag har använt ett annat garage så länge, men det har inte riktigt varit samma sak. Det här kom hem till mig idag. Med öppna och stängda dörrar:




Och såhär fint blev det när jag monterade ihop alla fyra våningarna: 




Jag har inte börjat möblera på allvar än. Det hänger bland annat på att jag funderar över om jag ska byta ut någon av delarna. Jag tänker kosta på mig att vara lite petig. Garaget är i fint skick. Men mellanvåningen har krosskador i högra gaveln. Det är inte så fint. Och taket på huvudskåpet har varit borttaget och fastlimmat. Inte heller fint. Å andra sidan funkar elen, och det är bara badrummet som har några större skador... 




Jag funderar vidare på frågan. Just nu har jag inga alternativa delar i alla fall. Och jag kan i vilket fall som helst börja tänka över på allvar vilka möbler jag vill ha i skåpet, och skriva önskelistan. 

Apropå önskelista, här är några av de fynd som landat hos mig under veckan: 


Två gula 70-talslampor. Kommer att få bo i mitt 70-talsskåp. 


En finfin skinngrupp. Lundby 60-tal. Oklar framtid. Ska iaf behålla den. 


Det fantastiska blå badrummet från Lundby Manor. 
Det är en (inte så) hemlig dröm att någon gång hitta och inreda ett sådant skåp. 


En finfin matgrupp från Brio. Det följde bara med tre stolar - 
den fjärde fick jag tag på via Lundbygruppen på Facebook. 


En av fyra finfina mattor som ska användas i dockskåpens finrum. 

Ja, det är okej att vara avundsjuk. Det skulle jag vara :) 

Inga kommentarer: