måndag 3 oktober 2011

King, king! (yet, tiny babe)

Jag har märkt att de ofta kommer i stim. Porslinsfynden, alltså. Det var oändligt länge sedan jag såg någon del till nån av mina Oliv-serviser till salu. Eller Siestan. För att nu inte tala om Flykt. Men King, han har översvämmat marknaden på sistone. Här är ytterligare två fynd i serien:


Det är två uppläggningsfat. Ett är ca 23 cm i diameter, det andra 20 cm. De har olika mönster, om man tittar lite närmare. Här är den större tallriken:


Och här är den mindre:


Såhär fint kommer de överens med varandra, på väg in i porslinsskåpet.


Övriga meddelanden: Den mindre skålen är märkt med 18, den större med 19. Nu har jag alltså - om jag räknat rätt - sju olika delar. Det finns sisådär 15, och de är snordyra. Jag har bara senaste veckan passat på tre auktioner som dragit iväg alltför långt. Surt, men kanske ett sunt tecken på självbehärskning.

Dessutom: Den som först noterar och kan härleda frasen i titeln på inlägget utlovas ett hedersomnämnande i nästa bloggpost.

4 kommentarer:

Gila sa...

Kanske kan det bero på att det bloggas om dem och folk googlar märkningen...och de inser att någon vill åt dem...;-)

ordningsfrun sa...

Men åh, så dumma folk är! :)

Råg-Rut sa...

Jag kontrar med "Come, all ye faithful..." Är det i samma genre?

ordningsfrun sa...

Rutan: Det blir ett hedersomnämnande på den gissningen!