lördag 4 februari 2012

ordningsfrun kompletter: California


Januari har varit en tung månad för plånboken. Februari måste bli en månad av återhållsamhet på alla plan. Men eftersom det tar lite tid innan fynden från all min webshopping landar här hemma så kommer jag att han mycket att visa upp här på bloggen under frebruari.

Först ut är den här jättefina muggen i C-H Stålhanes Californiaserie:


Jag har länge velat ha en sådan, men de är både dyra och sällsynta. Nu hittade jag en dåligt listad mugg på Tradera för ett hyggligt pris, så jag slog till. Här är en bild av den med några av sina nya syskon:


Jag har även en del skålar, men de syns inte på bilden eftersom de står i våningen under. Visst är det en fin serie? Vill ni se mer av serien, och veta vilka delar jag kan tänkas tråna efter, så kan du titta här på Porslinans fina sammanställning av Californiaporslin.

5 kommentarer:

Ulrika på Leta Retro sa...

Din samling ar jättefin o jag blir sugen på att samla själv!

trillivippa sa...

Vilken snygg samling du fått ihop! Men de svart/gröna delarna skär sig lite mot allt det röd/grå tycker jag, de får du göra dig av med... ;)
Är du intresserad av mitt ytterfoder kanske?

ordningsfrun sa...

Ulrika: Ja, jag gillar den verkligen! Det är en av de få samlingarna som jag har på display - av utrymmesskäl måste en del stå i lådor och skåp. De rödgrå känns klassiska, även om jag också gillar de andra färgkombinationerna.

ordningsfrun sa...

trillivippa: Jasså, det skär sig? :) Jag får väl fundera på saken. Ytterfodret är helt klart intressant. Jag har letat efter det med röd utsida och grå insida, men faktiskt inte hittat något ens på bild, så den grå-röda får det bli. 28 februari är jag i Sthlm över dagen, för övrigt.

trillivippa sa...

Toppen! Kan du tänka dig att byta bort båda de svart/gröna delarna så har jag nog någon röd/grå till som kan följa med utöver ytterfodret. :)
och den 28 låter bra, vi får försöka mötas upp någonstans då!