tisdag 21 februari 2012

Veckans färg: turkos

Igår hämtade jag äntligen hem mitt senaste fynd från Tradera. Det är en fin turkos vas, design Carl-Harry Stålhane:


Jag har ingen aning om vad serien heter, eftersom stämplarna på undersidan inte avslöjar något (förutom CHS).


Något jag i alla fall vet är att jag nu har två delar i den här serien. Häromveckan fyndade jag också ett askfat i samma serie som jag ännu inte visat upp här:


Är det någon av er bloggläsare som vet mer om de här två föremålen?

Mer av mitt porslin kan man för övrigt se här, om nån skulle missat det :)

3 kommentarer:

trillivippa sa...

Oooh, så det var du som köpte den! Hade lagt till den i min minneslista och var så sugen men missade tyvärr sluttiden helt. Men det var kanske lika bra det, för din skull. ;)
Har aldrig sett den här serien förut men den är så snygg, underbar färg!

Unknown sa...

Jag har en likadan vas. Vet inte heller vad serien heter, och vi tycks inte bli mkt klokare :-D

Anonym sa...

Jag har också en likadan vas. Men vet inte, är det dyr (?)