tisdag 21 februari 2012

Veckans färg: turkos

Igår hämtade jag äntligen hem mitt senaste fynd från Tradera. Det är en fin turkos vas, design Carl-Harry Stålhane:


Jag har ingen aning om vad serien heter, eftersom stämplarna på undersidan inte avslöjar något (förutom CHS).


Något jag i alla fall vet är att jag nu har två delar i den här serien. Häromveckan fyndade jag också ett askfat i samma serie som jag ännu inte visat upp här:


Är det någon av er bloggläsare som vet mer om de här två föremålen?

Mer av mitt porslin kan man för övrigt se här, om nån skulle missat det :)

1 kommentar:

trillivippa sa...

Oooh, så det var du som köpte den! Hade lagt till den i min minneslista och var så sugen men missade tyvärr sluttiden helt. Men det var kanske lika bra det, för din skull. ;)
Har aldrig sett den här serien förut men den är så snygg, underbar färg!