måndag 7 maj 2012

ordningsfruns tre-i-topp


Utan inbördes ordning:

1. Skatteverket. Åh, skatteverket! Jag vill gifta mig med dig! What's not to love about Skatteverket? Deras hemsida är exemplarisk. Där kan man enkelt hitta information om det mesta, och blanketter som man kan ladda ner. Skulle man ändå gå bet finns det en servicetelefon med generösa öppettider. Har man tur hittar man dessutom en tjänsteman som älskar både mig och sitt jobb, och gärna hjälper mig att ta reda på var Kalle Kula som sålde en fastighet hösten 2004 har tagit vägen. Tänk om alla myndigheter vore lika charmiga.

2. Flygplatser. Det här inlägget skrivs på Arlanda. Jag vill bo på en flygplats. Jag älskar pulsen och lugnet som existera samtidigt på flygplatser. Här kan jag sitta och titta ut genom fönstret och se take-off och landning nästan varje minut samtidigt som jag skriver och funderar på livet. Om man kunde få betalt för att jobba som planespotter skulle jag lätt byta jobb.

3. OLW's sourcream and pepper-chips. Jamen det kan inte hjälpas. Trots att jag försöker strama åt så är det ändå just de chipsen som återkommer i mina drömmar. Må OLW aldrig sluta tillverka dem!

Inga kommentarer: