torsdag 15 oktober 2009

Att samla är nödvändigt

Från vänster: Pink, Navy blue, Navy Gold, Dots, Shade och Splash

Från vänster: Pinstripe, Leaf, Flower, Black, Deco och Lace



Min och makens samling av Filippa K-muggar bara växer. Hurra! Märkligt nog verkar det dock inte finnas någon samlad dokumentation över vilka muggar som faktiskt finns utgivna. Min illusion av att allt man behöver veta går att googla fram har brustit. Jag har själv fått göra efterforskningar på olika sätt för att ta reda på vilka muggar som Rörstrand och Filippa K har producerat.

Ambitionen är att göra en separat websida med bilder på alla muggar, samt namn och uppgift på vilken årgång de tillhör (om det är årgångsmuggar). Såhär ser iaf en enkel lista ut:

Spring/summer 05: Solfjäder + Pink
Autumn/winter 05: Kimono

Spring/summer 06: Navy blue+ navy gold
Autumn/winter 06: Pinstripes (blev senare en permanent del av sortimentet)

Spring/summer 07: Diamond
Autumn/winter 07: Dots

Spring/summer 08: Shade
Autumn/winter 08: Splash

Spring/summer 09: Charms
Autumn/winter 09: Net

Grundsortiment: Black, Deco, Lace, Beige, Leaf, Flower (och Pinstripe från -06)

Summa summarum finns det alltså just nu 18 muggar att tråna efter för oss samlare. Här hemma har vi 12 just nu. De vi saknar är solfjäder, kimono, diamond, charms, net och beige. Diamond har jag köpt på Tradera. Den bör bo i vårt skåp vilken dag som helst. Net, beige och charms hoppas jag hitta på Ittalas outlet nästa helg när vi åker söderut på semester. Kimono har jag sett på Tradera. Solfjädern blir lite knepigare....

Har jag nämnt att jag är en nörd? Och stolt?


6 kommentarer:

Bek sa...

LOL@nrrd! :-P

Caroline sa...

Hej,
Jag har letat och letat efter Splash-muggarna, men de verkar inte gå att köpa någonstans.... :( Har du något tips om var de går att få tag på?
/Caroline

ordningsfrun sa...

Caroline,
jag har hittat de flesta muggarna på Tradera. Där kan du göra riktiga fynd!

Caroline sa...

Okej, ska hålla utkik där! :)

Eva Ö sa...

Fint! Inser att jag nog hade fel som trodde att jag bara saknade solfjädern i min samling. Nu har jag ännu mer att göra...

Anonym sa...

Jag säljer ut min samling på Filippa K muggar (Blocket) 2st för 250kr..vill du bara ha en så går det också bra.
Hälsningar Therese
Ps. De är fr 2005- 2011 och oanvända. Ds.