lördag 22 augusti 2015

Ordningsfrun - återkomsten!


Hoho?


Här var det ödsligt. Men det kanske går att ändra på? Ordningsfrun är tillbaka!
Det har gått nästan två år sedan vi hördes sist, och mycket har hunnit hända. Några exempel på händelser från de senaste två åren:

* Ordningsfrun (och katterna, särskilt Ester) blev ihop med en finfin kille.
* Rundresa i Australien, inklusive Tasmanien, och en tur till Canada.
* Fortsatta inköp av porslin till min samling Rörstrand.
* Flytt till större lägenhet mitt under förra sommarens värmebölja. Bra drag, dålig tajming.
* Ordningsfrun blev formellt sett fru när hon gifte sig i början av den här sommaren.
* Ny hobby: dockskåpsrenovering

Det blev det sistnämnda som till slut lockade fram mig ur bloggdvalan. Jag tänker kicka igång några renoveringsobjekt, och ska använda bloggen till att dokumentera renoveringarna. Som bonus kan det också komma några inlägg som dokumenterar nytillskotten i porslinssamlingen. Och kanske nån kattbild, om ni har tur.

Planen är att göra ett inlägg i veckan, på söndagar. Skulle lusten falla på så kanske det blir något fler, men jag sätter ribban lagom högt såhär i starten.

Som teaser kommer här en bild av dockskåpet jag planerar att jobba med den närmaste tiden. Mer bilder kommer i morgondagens ordinarie inlägg.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk hur livet kan utvecklas! Blir spännande att se dina husrenoveringar!