tisdag 11 januari 2011

En ny förälskelse


Ja, jag vet. Det har funnits många tidigare.

En av de första var Rörstrands Filippa K-muggar. Nu har jag hunnit ikapp med det samlandet, så jag måste erkänna att förälskelsen har falnat något. Delar av känslan ligger ju i jakten, liksom.

Jag måste ju också nämna Amanda. Hon har funnits med mig några år, och på senare tid har jag börjat komplettera henne. Tradera är en ständig källa till glädje/plånbokstorka.

Sen kom de på rad. Rörstrands Oliv - båda serierna. California i rött och grått. Flykt, den snyggingen! Jag hade tänkt att det inte skulle bli fler.. men så mötte jag King. Kungen. Hur kan man motstå? Men dyr är han, den rackaren. Och sällsynt...

2 kommentarer:

trillivippa sa...

Spännande samlingar du har, skulle gärna se fler bilder på dessa! :) Flykt och King har jag aldrig sett tidigare, men fågeltokig som jag är så föll jag såklart pladask för dessa på en gång!

ordningsfrun sa...

Jag kan fota och lägga ut bilder på samlingen i helgen! (Delar av den, i alla fall).

Jag är hopplös på det här med kompletta serier, så jag håller på att försöka ta reda på hur de olika delarna ser ut. Det verkar som om Scherzo och Oliv har samma modeller 1-10 (förutom färgen). Jag har t ex aldrig sett 2, 5 eller 7. Måste spana vidare...