fredag 18 september 2015

Veckans förändringar - lite här och lite där


Den här veckan har det varit mycket på jobbet, och dockskåpen har blivit lidande. Turligt nog bemöter de mitt försummande med en stoisk tystnad. Några saker har ändå hänt. Jag har fått hem en del möbler och börjat testa dem i olika rum. Här är några fynd som anlänt senaste tiden:


 En finfin gammal bokhylla. Har även en byrå i samma serie.


Underbara lampor till 70-talshusen! Elen funkar inte -ska be om hjälp med det. 


En Svanen-soffa som jag fick till kanonpris!


Och ärligt talat - vad vore ett dockskåp utan bilder av kungaparet? 


En hammock i underbara orangea färger. Luktar lite rök - kanske går att fixa!

Och såhär ser det ut nu i några av rummen i mina dockskåp: 




 Här har jag lekt lite med två olika badrum. Jag ska ha ett avocadogrönt i mitt gamla Lundbyhus, med samma möblering som jag testat mig fram till här. De rosa delarna ska få bo någon annanstans (när jag hittat en grön dusch + handfat)



Svanensoffan är en brio-möbel, och får därför självklart bo i Briohuset. 


Soffan har fått flytta ner i Lundbyhusets gillestuga. 

Det var några av veckans nyheter i ord och bild. Mer kommer, jag lovar!


Inga kommentarer: