fredag 2 mars 2012

Fredagsflykt


Lagom till helgen fick jag hem ett mycket efterlängtat inköp: min femte del i Siesta-serien. Det sved till ordentligt i plånboken när jag köpt den, men det var den faktiskt värd. Såhär ser den ut:


Och så en bild från andra hållet:


Här är en gruppbild på alla fem delarna tillsammans:


Jag har alltså fem delar i dagsläget.

Nr 2: Stort fat. 38 x 22 cm, ca 4 cm högt.
Nr 4: Smal vas. 16 cm hög, ca 6 cm i diameter.
Nr 8: Stor vas. 16 cm hög, ca 11 cm i diameter
Nr 9: Smal vas. 19 cm hög, ca 7 cm i diameter.
Onumrerad: Litet fat. 18 x 12,5 cm, ca 5,5 cm högt.

Vill du se närbilder på de andra delarna så finns det här.

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Så himla fin serie! Har inte haft möjlighet att se den i verkligheten, ännu.

Gila sa...

Wow! Grattis!

trillivippa sa...

Härligt! Jättesnygg serie som verkar ha blivit riktigt populär! Har sett ett par personer som efterlyser den i olika grupper på facebook, så jag förstår att du fick kriga för den här.

ordningsfrun sa...

Tack alla! Det här är verkligen min favoritserie. Jag är dock lite kluven till att jag själv kan ha bidragit till att priserna dragit iväg så mycket genom att jag bloggat om den... :) Det bör ju finnas fler delar, men jag har trots ivriga efterforskningar på nätet inte sett något mer. Kanske dyker det upp imorgon eller om några år. Det är ju en del av tjusningen :)

ordningsfrun sa...

trillivippa: Är det slutna grupper, eller kan vem som helst kolla på dem? Jag blir ju nyfiken! :)

För övrigt var jag i Sthlm i tisdags, men ska ner igen om tre veckor. Då har jag mer tid över på schemat. Jag kan maila dig om bytesförslag!

Emma sa...

Superfin serie! Härligt!