lördag 17 september 2011

Rörstrands Manjana

Det har varit ganska tomt på porslinsfronten ett tag, men nu börjar det ordna upp sig. Först ut är ett lite fynd: En mjölkkanna (skulle jag tro) vid namn Manjana, ca 11 cm hög. Ser ut såhär:






Jag har aldrig sett den förut, och hittar inte heller någon information på nätet, så jag kan inte berätta något mer om vem som står bakom den eller när den skapades. Någon har frågat om den på PES-forumet, men inte heller fått så mycket information, så h*n sålde den på Tradera. Det vet jag, eftersom det är just den kannan jag köpt.

Nåja. Jag nöjer mig med att den är ögongodis, åtminstone för mig :)

2 kommentarer:

Ulrika på Leta Retro sa...

Formen känner man ju igen. Jag har en likadan kanna men med ett annat mönster som jag inte på rak arm kommer på vad det heter. Manjana tycker jag var ett roligt namn. Så som man ofta känner för att göra. :)

ordningsfrun sa...

Kommer du på vad kannan heter, så skriv gärna en rad - det kanske kan ge en ledtråd till formgivaren!