söndag 11 augusti 2013

Blandade loppisfynd

Sommaren har inte varit helt utan loppisbesök. Jag gjorde en sväng i trakterna av Flen även den här sommaren, och plockade upp två trevliga saker. Här kan man beskåda dem:

Här kan den uppmärksamme läsaren notera att det är tre föremål på bilden. Det beror på att den gröna glasvasen är en som jag hade sedan tidigare (arvegods från farmor). Den blå köpte jag för en tia i somras. De är inte exakt likadana - vilket jag trodde - så jag kanske gör mig av med den blå. Jag tror inte att det är något särskilt med den för övrigt.

Man kan också notera att det är svårt att fota glas. Det ser ut som om jag har någon slags virvel inne i vaserna, men det är tyvärr bara en fotoillusion.

Det andra fyndet är från Karlskrona/Uppsala-Ekeby. Jag har läst på att stämpeln användes under 60-talet, vilket kan stämma bra med vasens design. Jag vet däremot ingenting om signaturen LB. Om någon av er läsare känner till något så uppskattas det! Hursomhelst, en tjuga tyckte jag att den var värd.

1 kommentar:

Råg-Rut sa...

Men de är rara tillsammans, fast de inte är identiska.