måndag 23 maj 2011

ordningsfrun är porslinsbitter

Hört talas om att man kan vara porslinsbitter? Det är känslan som uppstår när man av någon anledning inte vinner en porslinsauktion på Tradera som man spanat in på sedan den dök upp.

Den här gången är det två delar till King som av olika skäl undanflytt mig. Jag har sparat bilder på dem, så att jag iaf vet att delarna finns. Nån gång i framtiden borde de väl dyka upp igen?





Det stora fatet missade jag att bjuda på! Men hallå, vem lägger ut en auktion med sluttid på en söndag förmiddag? Den här säljaren, tydligen. Den mindre skålen valde jag själv att inte bjuda vidare på när den drog iväg till (i mitt tycke) för höga priser. Ett svårt beslut, speciellt när säljaren bor i samma stad som jag och jag därmed kunnat spara en hel del på frakten.

Nåja. Vad är väl en bal på slottet eller en porslinsdel på Tradera?

2 kommentarer:

trillivippa sa...

Gaah, känner med dig! Missade själv en budgivning igår, kl 09.38. Det största Californiafatet i blå/svart, jag hade lagt utropspriset 90kr, kom på kl 09.42 att jag missat den, loggade in så snabbt jag kunde och fick se att den slutat på 91kr... Riktigt bittert.

ordningsfrun sa...

Verkligen! Det hade ju varit ett kanonpris. Nåja, vi får väl vara porslinsbittra ihop. Jag har förresten fyndat (och väntar på) sex mörkblå California-assietter. Borde matcha den blå skålen du har.