fredag 6 mars 2009

Kanske nördigast hittills

Om man räknar de brickor jag använder från mina expansioner innehåller mitt Carcassonne följande antal: 

Carcassonne Basic: 71 (+1 startbricka)
Inns&Cathedrals: 18
Traders&Builders 24
River I och II: 22 (+ 2 start/slutbrickor)
King&Scout: 5
GQ mini expansion: 11 (+ 1 slutbricka till floden)
Abbey&Mayor: 12
Cult: 6
Summa: 169 brickor

Jag har också 4 brickor från Siege/Cathars, men de spelar vi i dagsläget inte med. Samma sak gäller 6 brickor med Abbeys från A&M. 

Jag har spelpjäser (små meeples, big meeple, ingenjör och gris) i tio färger: vit, svart, grå, gul, orange, röd, grön, blå, lila och brun. Till alla utom brun och lila har jag också lada, vagn och borgmästare. 

Nån som vill spela? Come to mama!

3 kommentarer:

ebola sa...

och så är du väl fodervärd till en uppsättning guld/brons-meeples?

ordningsfrun sa...

Jepp. De har än så länge inte krävt så mycket omvårdnad. Men vem vet vad veckan har att erbjuda?

ebola sa...

Jag har ju faktiskt ytterligare en förvildad vecka framför mig.